Εφημερίδα χαρακτηρίζεται οποιαδήποτε έντυπη περιοδική έκδοση της οποίας η περιεχόμενη ύλη αφορά κατά πλειονότητα ειδησεογραφία τρεχόντων γεγονότων της περιόδου στην οποία εκδίδεται (ημερήσια, εβδομαδιαία κ.λπ.). Αυτή είναι και η ουσιώδης διαφορά από το έντυπο περιοδικό. Το σύνολο των εφημερίδων και περιοδικών ονομάζεται γενικότερα Τύπος διακρινόμενος ανάλογα σε "ημερήσιο τύπο", "εβδομαδιαίο τύπο" κ.λπ. ή "περιοδικό τύπο", ειδικότερα για τα περιοδικά. Οι εφημερίδες, όπως ομοίως και τα περιοδικά συγκαταλέγονται στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Σήμερα με την ηλεκτρονική τεχνολογική εξέλιξη απαντάται και το είδος της "ηλεκτρονικής εφημερίδας". Οι εφημερίδες απευθύνονται σε μεγάλο αριθμό αναγνωστών είτε με ειδησεογραφία γενικού περιεχομένου είτε ειδικού, λαμβάνοντας ανάλογους χαρακτηρισμούς, π.χ. πολιτικές, οικονομικές, αθλητικές κ.λπ. [Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια]

"Η εξουσία χαρίζει τα αγαθά της μόνο σε όσους επιθυμούν να την υπηρετήσουν". Μιχ. Σπέγγος........

..."Σκέφτομαι πως αυτά τα τρία συστατικά πρέπει νά 'χει η ζωή: το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό. Το μεγάλο είναι να βρίσκεσαι μέσα στην πάλη για μια καλύτερη ζωή. Όποιος δεν το κάνει αυτό, σέρνεται πίσω απ' τη ζωή. Το ωραίο είναι κάθε τι που στολίζει τη ζωή. Η μουσική, τα λουλούδια, η ποίηση. Το συγκλονιστικό είναι η αγάπη.............Νίκος Μπελογιάννης

Μετάφραση (Translate)

athens

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017

Ατύχημα; στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης: Σ' ένα μέσο μεταφοράς στο τρένο που θεωρείται από τα πιο ασφαλή, ένα σύγχρονο μεταφορικό μέσο που έπαιζε και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων σε όλο τον αναπτυγμένο "δυτικό" κόσμο, και όχι μόνο



Ο απολογισμός από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, είναι: τρεις νεκροί, δύο σοβαρά τραυματίες, τέσσερις ελαφρά τραυματίες. Τραγικές εικόνες και καταστάσεις, σχετικά άγνωστες στη χώρα μας σε συνδυασμό με ανεύθυνες ανακοινώσεις αρχών και ακόμη πιο ανεύθυνη, που αγγίζει τη γελοιότητα σε επικίνδυνο βαθμό (βλ. ΣΚΑΙ βράδυ Σαββάτου), με λανθασμένα στοιχεία για τον αριθμό των θυμάτων, με φωτογραφικές ανακοινώσεις νεκρών πριν καν ενημερωθούν οι συγγενείς κ.λ.π.
Κάποιοι θα… “αναζητήσουν ευθύνες” θα μιλήσουν για την κακιά στιγμή και το κακό το ριζικό μας, για λάθη κάποιων εργαζόμενων και όλα τα γνωστά αποποίησης ευθύνης από κυβερνήσεις και κράτος.
Το τρένο θεωρείται από τα πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς, ένα σύγχρονο μεταφορικό μέσο που έπαιζε και παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων σε όλο τον αναπτυγμένο "δυτικό" κόσμο, και όχι μόνο. Στη χώρα μας, ποτέ δε μπόρεσε να αναπτυχθεί, δεν το επέτρεψαν -για ευνόητους λόγους- κύρια οι πολυεθνικές του αυτοκινήτου παρά τους κατά καιρούς σχεδιασμούς της ντόπιας αστικής τάξης, με αποτέλεσμα μεγάλα τμήματα της χώρας να μην το έχουν δει ποτέ. Το δίκτυο απαρχαιωμένο (ειδικά της Πελοπονήσου ήταν παγκόσμια πρωτοτυπία), εργασίες εκσυγχρονισμού του δε γίνονται εδώ και χρόνια, ενώ τα τελευταία μνημονιακά γίνανε βήματα προς τα πίσω, με τη διακοπή πολλών δρομολογίων αλλά και της κατάργησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Πελοπόννησο, αντί της αντικατάστασής της! (Βέβαια εδώ να σημειώσουμε ότι αργά αλλά σταθερά αναπτύσεται ο ...Προαστιακός της Αττικής, να δούμε αυτόν ποιος θα τον αγοράσει χάρη του ανταγωνισμού που θα φέρει ανάπτυξη και φτήνια, όπως για παράδειγμα στις τηλεπικοινωνίες).
Ο παλιός ΟΣΕ αν κάποτε είχε στοιχεία φτηνής εξυπηρέτησης του εργαζόμενου λαού που τον χρησιμοποιούσε κατά κύριο λόγο πλέον και αυτά έχουν πάει σε ...πολύ δεύτερη μοίρα. Η συστηματική απαξίωσή του από τις κυβερνήσεις οδήγησε στο επόμενο βήμα-στόχο (την ιδιωτικοποίηση), πουλώντας τον φτηνά -πολύ φτηνά!- σε ένα ιταλικό μονοπώλιο. Αρχίζουμε πλέον να δρέπουμε τους καρπούς μιας πορείας που δεν ενδιαφέρεται για την ασφαλή μεταφορά των ανθρώπων, που δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των εργαζόμενων στην εταιρεία, αλλά για τα κέρδη των ιδιοκτητών και ανεξάρτητα ιδιοκτησιακού καθεστώτος (δημόσιο ή ιδιωτικό). Χρησιμοποίησαν προπαγανδιστικά τις αρνητικές καταστάσεις που οι ίδιοι είχαν δημιουργήσει για να περάσουν οι απολύσεις, η απαξίωση, το ξεπούλημα. Για να πείσουν ότι η ιδιωτικοποίηση ήταν και είναι το φάρμακο γι' αυτές τις καταστάσεις
Μόνο που και η ιδιωτικοποίηση, ως μέσο κατάργησης δικαιωμάτων και κατακτήσεων πέρα από τη κερδοφορία του κεφαλαίου, είναι ήδη εδώ κι έχει αρχίσει να μας δείχνει τα δόντια της. Όπως και η γενικότερη επίθεση σε ότι αφορά τη ζωή μας. Ακρίβεια για το επιβατικό κοινό, εργασιακές σχέσεις θανάτου για τους εργαζόμενους.


Κι είναι στα δικά μας χέρια αν θα μείνουμε απαθείς για να μας δαγκώσει αυτή η επίθεση ή θα αντιδράσουμε συλλογικά, χτυπώντας τη ρίζα του προβλήματος, όχι για να διεκδικήσουμε ένα άλλο ιδιοκτησιακό καθεστώς (κάτι σαν την ...ΕΡΤ δηλαδή) αλλά αυτά που πραγματικά δικαιούμαστε.

____________
https://antigeitonies.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου